browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Zielona szkoła w Międzyzdrojach

Posted by on 5 października 2021

W sobotę 25.09.2021r. klasa 8 wybrała się na zieloną szkołę do Międzyzdrojów. Po wielu godzinach jazdy dotarliśmy na miejsce w niedzielę 26.09.2021r. około godziny 11:30. Na peronie czekała na nas Pani Ola z Domu Wczasów Dziecięcych, która zaprowadziła nas do miejsca zakwaterowania.

Po podróży byliśmy bardzo zmęczeni, ale i tak poszliśmy z Panią Olą na spacer ulicami miasta. Przeszliśmy Promenadą Gwiazd, a potem na plażę gdzie weszliśmy także na molo.

Następnego dnia w poniedziałek 27.09.2021r. naszą klasą opiekowała się Pani Dorota, która pokazała nam najwyższe wzniesienie klifowe w Polsce – Kawczą Górę. Podczas wycieczki zapoznaliśmy się także z pojęciami: klif, reda, zatoka, horyzont. Poznaliśmy także nazwy wzniesień klifowych na wyspie Wolin.

W drugiej części dnia byliśmy na spacerze z Panią Karoliną i obserwowaliśmy ekosystem wybrzeża bałtyckiego. Pogoda tego dnia była tak wspaniała, że udało się nam nawet zażyć kąpieli w Bałtyku.

Odwiedziliśmy także Miejską Bibliotekę w Międzyzdrojach gdzie odebraliśmy stosowne materiały aby kreatywnie włączyć się w realizację projektu Kreatywnych warsztatów w Twoim domu-Łapacz snów.

Czas zatrzymany w kadrze

We wtorek 28.09.2021r. poszliśmy na wycieczkę do Wolińskiego Parku Narodowego, gdzie zwiedziliśmy Rezerwat Żubrów, w którym obserwowaliśmy oczywiście żubry, a także inne zwierzęta żyjące w tym rezerwacie oraz na terenie parku.

Byliśmy także w Oceanarium, a wieczorem oddawaliśmy się twórczości artystycznej.

Środa 29.09.2021r. to całodniowy wyjazd do Świnoujścia. Podczas tego wyjazdu zwiedziliśmy Muzeum Rybołówstwa, udaliśmy się w rejs statkiem Chateaubriand. Odbyliśmy spacer do Stawy Młyny  oraz plażą do promenady. Powróciliśmy po godzinie 17-tej. To był bardzo aktywny dzień.

Czas zatrzymany w kadrze

Bałtycki Park Miniatur to miejsce odwiedziliśmy w czwartek 30.09.2021r. Można w nim zobaczyć repliki budowli państw nadbałtyckich. Gorąco polecamy tę atrakcję turystyczną wygląda naprawdę imponująco.

Piątek 01.10.2021r. to wizyta w Muzeum Przyrodniczym WPN. Po muzeum oprowadzała nas Pani Ola, której wiedza na temat eksponatów tam zgromadzonych oraz wiedza dotycząca parków narodowych jest naprawdę imponująca.

Po południu tego samego dnia pod opieką Pani Doroty przeszliśmy kładką w koronie wydm, ćwiczyliśmy umiejętność rozpoznawania gatunków roślinności wydmowej, a także dowiedzieliśmy się dlaczego warto spacerować na powietrzu, dlaczego warto dbać o czyste powietrze. Poznaliśmy także taki pierwiastek jak jod oraz jego rolę w organizmie człowieka.

Czas zatrzymany w kadrze

W sobotę 02.10.2021r. pojechaliśmy do Podziemnego Miasta w Świnoujściu. Dlaczego zachęcamy każdego do odwiedzenia tego miejsca? Ponieważ oprócz wartości historycznej obiektu, możemy spotkać się z niezwykle ciekawym i oryginalnym przekazem ze strony przewodnika. Nie da się opisać słowami fantastycznej atmosfery, którą wprowadza… trzeba po prostu tam być.

No i nadszedł ten najsmutniejszy dzień naszego pobytu, dzień powrotu. To była niedziela 03.10.2021r. pożegnalny spacer nad morzem, rozdanie pamiątkowych dyplomów, pakowanie i … Gdy siedzieliśmy już w pociągu spojrzeliśmy jeszcze raz w kierunku morza na Międzyzdroje, łezka zakręciła się w oku… i już wiedzieliśmy, że jeszcze tutaj wrócimy.