browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Piesza wycieczka do Iwonicza Zdroju klasy 5

Posted by on 25 września 2020

W dniu 24 września klasa 5 udała się na pieszą wycieczkę do Iwonicz Zdroju. Pogoda nam sprzyjała i humory dopisywały. Pierwszym naszym przystankiem był pomnik – mauzoleum mieszkańców miejscowości, którzy stracili życie podczas II wojny światowej, który znajduje się przed kościołem św. Stanisława Biskupa w Lubatowej. Pomnik zaprojektował oraz nadzorował jego budowę pochodzący z tej miejscowości malarz i rzeźbiarz Stanisław Jakubczyk. Mieliśmy szczęście ponieważ spotkaliśmy księdza proboszcza i dzięki temu udało się nam zwiedzić także zabytkowy kościół oraz posłuchać krótkiej i interesującej historii z nim związanej.

Do Iwonicza Zdroju dotarliśmy po długim spacerze i zaczęliśmy zwiedzanie od źródła Bełkotki, potem przeszliśmy wzdłuż trasy uzdrowiskowej do centrum miasta. Tutaj mieliśmy czas na degustację zdrowotnych wód iwonickiego uzdrowiska, których smak nie wszystkim przypadł do gustu. Chwilę pospacerowaliśmy po rynku i zakupiliśmy piękne pamiątki w licznych straganach.

Następnie udaliśmy się do lokalnej restauracji celem naładowania akumulatorów na drogę powrotną, która jak się później okazało dała się mocno we znaki niektórym uczniom. Do domów dotarliśmy dosyć późno bo około godziny 17:00.